Semester

Dag 4
Idag uppgraderade vi oss lite och flttade lite till ett nytt hotell som heter Point View.
Det ar 96 breda trappsteg upp till var bungalow, svettigt!
Vi har tillbringat hela dagen vid stranden.
Pa kvallen sag vi en svinbig gecko pa var bumgalowvagg! den var typ 30 cm lang,
det ar aven massa myggor och knott har och vi ser ut som prickiga roda korvar :)
Vi har aven fatt veta att geckos kan lata mycket, vi hade en i rummet som pratade hela natten lang.

Dag 5
Vaknade vid 9.45 da klockan ringde, gick upp och at hotellfrukost. egg, bacon, toast, te och youghurt med mysli i. Sen fick vi skynda ivag till resegrejjen. I samlad trupp gick vi alla turister ner till stranden, provade simfatter, och hoppade sedan i var longtailboat. Det var lite vagor sa vi flog fram och var hel gyngsura nar vi kom fram till forsta stoppet .Bamboo Island. En riktigt paradis-o. Har fick vi ocksa var lunch, ris med gronsaker typ, ganska gott faktiskt. Sedan fick vi farsk frukt, melon och ananas. Sa akte vi vidare till nasta stopp .Monkey Beach. Har skulle det finnas apor, och det fanns det ocksa fast vi missade det. Vi akte vidare till .Viking cave. Inget speciellt direkt, en liten grotta typ bara, det sag ut som det bodde nagon dar.
Maya Bay var sista stoppet, har stannade vi 1 och en halv timma och bara slappade, jattevarmt i vattnet och sanden var mjuk som sammet. Vid 18 akte vi hem mot phi phi igen, solen holl precis pa o ga ner, vackert :)

Kan aven tillagga att jag nu fjallar pa nasan, men jag har inte fatt brannblosor!!! :)
Har ocksa glomt skriva att jag har klippt mig for en billigt peng. Men dont worry, jag toppade bara topparna lite.
Och jo, i forrgar natt hittade vi en kackerlacka i Tilles vaska! fy sa groose, vi sprang ner och kopte insektsdodarsprej, sen fanns inte hann mer..
Det var val allt jag hade att saga for idag tror jag :)
Hade sa bra.
Puss & Kram (x-tra stor puss till Emil och Huggan)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback