Dag 14 8 februari Karon

image15
Sista dagen i paradiset tog vi en välbehövlig sovmorgon till halv 10 :) frukost, och sedan ner till stranden för att ta vara på de sista soltimmarna. Vid 16 gick vi upp till hotellet, dushade och gick sedan för att kolla om tatueraren var i sin studio, det var han inte igår. Men idag var han där, han målade upp min tatuering, 3 vita liljor på insidan av ankeln. och några minuter senare låg jag på golvet. Han tog fram bambu-röret och färgen och började, lite kul att testa på att göra en tatuering på gammalt traditionellt thailänskt vis, alltså inte med maskin, utan med ett långt bambu-rör. Ca 1 och en halv timma tog det och det gjorde ont, riktigt ont men det gick ändå att stå ut.
När den var klar gick vi och åt vår sista thailänska måltid. För mig blev det fried noodles with chicken and cashewnuts, för Tille blev det svenne-pepparstek! :) Senare på kvällen kunde jag knappt gå, kändes ungefär som jag stukat foten, gjorde nästan ondare efter jag gjort tatueringen än under tiden. Men ska man vara fin får man lida pin.
Hade svårt att somna på kvällen, lite resfeber kanske


Kommentarer
Postat av: Anonym

Var det hos en vanlig tatuerare du gjorde den eller hos någon speciell!?

2008-03-24 @ 15:33:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback